Ved å generere en pipeline med salgskvalifiserte leads har VAEKST hjulpet et av Sveriges mest anerkjente selskaper og varemerker med å forbedre leadgenereringsarbeidet og generere salgskvalifiserte møter for det svenske markedet.
Selskapet utvikler og distribuerer en rekke digitale produkter og tjenester med mål om å fremme kunnskap. Produktene og tjenestene brukes av et flertall av svenske skoler og universiteter, offentlig forvaltning, små og mellomstore bedrifter samt offentlige institusjoner. Selskapet har økt sin tilstedeværelse og merkevarekjennskap ytterligere gjennom samarbeidet med VAEKST, med fokus på utgående salg.
Selskapet ønsket å skalere virksomheten og nå ut til flere potensielle kunder med sine produkter for digitale læremidler og kunnskapstjenester, og ønsket å kunne stole på en lokal partner som kjente det svenske markedet og produktet deres. På den måten kunne de spare risiko, lære opp egne salgsteam og optimalisere inntekter. VAEKST var den rette partneren til å generere salgskvalifiserte leads, booke demomøter og sikre en optimalisert og forutsigbar salgspipeline.
Etter 18 måneder med markedsundersøkelser og leadgenerering opplevde selskapet en betydelig økning i antall forretningsmuligheter i målgruppen. Samarbeidet resulterte i 303 salgskvalifiserte møter og distribusjon av flere markedsrapporter.