CASE

DIGITALT BYRÅ

Thor Ravn Møller
CMO
September 12, 2023
SUMMARY

VAEKSTs SaaS hjalp et digitalt byrå med å oppdage udekkede Salesforce-behov og etablere en forutsigbar pipeline av SQL-er.

164
SQL-er
12%
Konverteringsrate
Forutsigbar
Pipeline

SALES-AS-A-SERVICE GIR VERDIFULL INNSIKT

Det digitale byrået spesialiserer seg på å optimalisere UX, utvikle plattformer og bistå med digital strategi rettet mot alt fra Danmarks største e-handel til ledende energileverandører. Med svært ambisiøse vekstmål samarbeidet byrået med VAEKST for å hjelpe til med å generere salgskvalifiserte leads og forbedre sin lead generering ved å pleie en pipeline av interessante prospekter. I tillegg produserte VAEKST markedsrapporter med praktiske anbefalinger samlet fra samtaleinnsikt.


TIDSPLANLEGGING AV MØTER FOR BEDRE GEVINSTRATE

Samarbeidet begynte med en workshop der VAEKST analyserte byråets merkevare og tilbød seg å lage en segmenteringsstrategi og en personlig kommunikasjonsmetode. Gjennom salgsinnsikter fra lignende prosjekter identifiserte VAEKST raskt et undersegment av detaljhandelen som et godt utgangspunkt. Lansering av outbound kampanjer basert på telemarketing og e-postmarkedsføring viste seg å være vellykket, og partnerskapet vokste til å omfatte Salesforce-avdelingen i byrået. En kombinasjon av webinarer for å generere markedsføringskvalifiserte leads og en utgående oppfølgingskampanje for å konvertere disse til salgskvalifiserte leads viste seg å være svært effektiv.

Markedsrapporter viste hvordan digitalisering var øverst på agendaen rett etter COVID-19. VAEKST optimaliserte genereringen av leads gjennom å pleie en pipeline av leads og planlegge kvalifiserte salgsmøter til midten av 2021.


FORUTSIGBAR PIPELINE AV LEADS

Samarbeidet pågår fortsatt og har så langt generert 164 salgskvalifiserte leads med planlagte kvalifiserte salgsmøter og en gjennomsnittlig konverteringsrate per time på 12 %. Samarbeidet har så langt resultert i 10 markedsrapporter som har hjulpet byrået med å forbedre målrettingen av sin egen markedsføringsinnsats.


Thor Ravn Møller
CMO
September 12, 2023

MORE CASES

Arbeid med oss

AKSELERER B2B VEKSTEN DIN

La oss komme i gang
Corinne Cotteverte - Virtual sales meeting and demo facilitaion that directly drives revenue
Valdemar Gyldendal - Business development manager
+40
40+ selskaper stoler på oss