VAEKSTs SaaS hjalp et digitalt byrå med å oppdage udekkede Salesforce-behov og etablere en forutsigbar pipeline av SQL-er.
Det digitale byrået spesialiserer seg på å optimalisere UX, utvikle plattformer og bistå med digital strategi rettet mot alt fra Danmarks største e-handel til ledende energileverandører. Med svært ambisiøse vekstmål samarbeidet byrået med VAEKST for å hjelpe til med å generere salgskvalifiserte leads og forbedre sin lead generering ved å pleie en pipeline av interessante prospekter. I tillegg produserte VAEKST markedsrapporter med praktiske anbefalinger samlet fra samtaleinnsikt.
Samarbeidet begynte med en workshop der VAEKST analyserte byråets merkevare og tilbød seg å lage en segmenteringsstrategi og en personlig kommunikasjonsmetode. Gjennom salgsinnsikter fra lignende prosjekter identifiserte VAEKST raskt et undersegment av detaljhandelen som et godt utgangspunkt. Lansering av outbound kampanjer basert på telemarketing og e-postmarkedsføring viste seg å være vellykket, og partnerskapet vokste til å omfatte Salesforce-avdelingen i byrået. En kombinasjon av webinarer for å generere markedsføringskvalifiserte leads og en utgående oppfølgingskampanje for å konvertere disse til salgskvalifiserte leads viste seg å være svært effektiv.
Markedsrapporter viste hvordan digitalisering var øverst på agendaen rett etter COVID-19. VAEKST optimaliserte genereringen av leads gjennom å pleie en pipeline av leads og planlegge kvalifiserte salgsmøter til midten av 2021.
Samarbeidet pågår fortsatt og har så langt generert 164 salgskvalifiserte leads med planlagte kvalifiserte salgsmøter og en gjennomsnittlig konverteringsrate per time på 12 %. Samarbeidet har så langt resultert i 10 markedsrapporter som har hjulpet byrået med å forbedre målrettingen av sin egen markedsføringsinnsats.