VAEKST hjalp en amerikansk leverandør av programvare for fasilitetsstyring med å ekspandere til Norden, Storbritannia og Australia gjennom SaaS.
Firmaet var først og fremst fokusert på digitalisering av post, samt sporing og håndtering av innkommende pakker, og ønsket å oppskalere tilbudet sitt. Med Det hvite hus som referanse var de klare til å prøve ut det nordiske markedet. Med lite kunnskap om kulturelle og industrielle forskjeller, en svak kundebase og liten lokal tilstedeværelse, trengte firmaet en lokal partner for å generere salgskvalifiserte leads og undersøke product-market fit.
VAEKST utviklet en markedsinngangsstrategi med fokus på segmentering, leadgenerering, avtaleplanlegging, analyse og rapportering. I tillegg kartla VAEKST også beslutningslandskapet og ga handlingsrettet innsikt basert på dialoger med sluttbrukere og beslutningstakere.
Som et resultat av outbound kampanjer i form av telemarketing, e-postmarkedsføring og direkte sosialt salg, vurderte VAEKST universitetssegmentet til å ha et stort potensial. Siden universitetene i Norden er mindre privatiserte og desentraliserte, var kjøpsreisen mer komplisert. VAEKST måtte kontakte og involvere flere interessenter før et kvalifisert salgsmøte kunne avholdes.
Den nordiske tilnærmingen var en suksess, så firmaet ønsket å oppskalere og inkludere Australia, New Zealand og Storbritannia også. VAEKST var i stand til å generere 32 salgskvalifiserte leads i alle land, effektivisere markedsundersøkelser og bidra til å gjennomføre markedsstrategien. I dag fortsetter firmaet å etablere sin posisjon i Norden gjennom samarbeidet med VAEKST.