CASE

MANAGEMENT CONSULTING

Thor Ravn Møller
CMO
September 12, 2023
SUMMARY

Gjennom markedssegmentering, leadgenerering og salgskampanjer hjalp VAEKST et konsulentfirma med å inngå avtaler for +10M DKK

915
SQL-er
3
Land
16
Markedsrapporter

GJENNOMFØRING AV EN NORDISK VEKSTSTRATEGI

Et ledende konsulentselskap i Norden trengte et eksternt utadrettet salgsteam for å gjennomføre sin vekststrategi gjennom å generere nye forretningsmuligheter for konsulentselskapets partnere og vinne nye langsiktige kunder. Konsulentselskapets interne ressurser ble brukt på nettverksbasert salg og pleie av eksisterende kundeforhold, noe som resulterte i en synkende pipeline av nye salgskvalifiserte leads. Konsulentselskapet vurderte at det var for risikabelt, komplekst og dyrt å etablere et internt salgsteam, noe som førte til et partnerskap med VAEKST for å generere potensielle kunder, drive outbound salgskampanjer og levere kommersiell innsikt gjennom en lavrisiko og personlig tilnærming.

DATADREVET SALGSSTRATEGI

VAEKST analyserte konsulentselskapets merkevare- og tjenestetilbud for å designe et personlig markedsføringsbudskap, generere kvalifiserte potensielle leads og gjennomføre utgående kampanjer gjennom telemarketing, e-postmarkedsføring og sosialt salg. Den første markedssegmenteringen inkluderte administrerende direktører i selskaper med +200 millioner DKK i omsetning og +200 ansatte, og relevante cases ble utviklet for å skape et målrettet budskap til segmentet.

I løpet av de første månedene testet VAEKST forskjellige undersegmenter gjennom en split-test metode og fant ut at konverteringsratene var høyest hos selskaper innenfor industrivarer og service og transport- og logistikkindustrien der det nylig hadde vært et skifte av administrerende direktør og en lønnsomhetsnedgang på min. 2 % over en periode på 2 år.

915 SQL OG MILLIONER I LUKKEDE AVTALER

Gjennom generert segmenteringsinnsikt fra outbound salgskampanjer, kunne konsulentselskapet optimalisere sin egen segmenteringsstrategi for å skape mer målrettede salgs- og markedsføringskampanjer. Utstyrt med ny kunnskap klarte VAEKST å øke konverteringsratene over tid og opprette 527 SQL på 16 måneder. Ett år senere er samarbeidet fortsatt i gang, og konsulentselskapet har inngått flere avtaler til en verdi av over 10 millioner danske kroner, med flere i pipelinen.

Thor Ravn Møller
CMO
September 12, 2023

MORE CASES

Arbeid med oss

AKSELERER B2B VEKSTEN DIN

La oss komme i gang
Corinne Cotteverte - Virtual sales meeting and demo facilitaion that directly drives revenue
Valdemar Gyldendal - Business development manager
+40
40+ selskaper stoler på oss